Breaking bad…

Ni ska veta att jag hade stora planer för den här dagen. Här skulle minsann bakas! Jag hade plockat in äpplen från trädgården och tänkte göra både äppelkaka och äppelpaj. Tänkte jag, alltså. Men sen var det ju det där med Breaking bad…

Äldste sonen har suttit limmad vid datorn på senare tid och tittat på en serie som enligt honom var JÄTTEBRA. Sambon och jag tyckte det verkade en smula fanatiskt att titta på en och samma serie timme efter timme. Såååå himla bra kunde den väl inte vara. Hur det var så började sambon och jag kika på denna serie i går kväll. Vi såg två avsnitt och tyckte att, jo visst var den bra, men kanske inte sååå himla bra. Men så var det alltså stora bakdagen idag, och vi skulle bara titta på ett avsnitt medan vi förmiddagsfikade. Och på den vägen var det. Hela dagen. Klockan fem på eftermiddagen lyckades vi slita oss från datorn. Såååå jäkla bra! Bäst av allt: Vi är bara på säsong 2, det finns tre säsonger till!

Vad handlar då denna eminenta serie om, kanske ni undrar? Tja, om jag säger att det handlar om en kemilärare som får cancer och beslutar sig för att framställa det absolut renaste metamfetaminet för att få ihop pengar till sin familj, så tror ni väl inte att jag är riktigt klok. Men så är det faktiskt. Och så otroligt mycket mer, och vilka skådespelare, vilka karaktärer, så spännande, välgjort, intelligent och roligt!

Äldste sonen har varit i Stockholm en vecka och ringde just för att säga att han inte kommer hem i kväll utan i morgon. Min första tanke var: Yes! Då kan vi fortsätta titta i kväll. Det är nämligen i hans dator serien ligger. Och baka får jag göra en annan dag.

http://www.imdb.com/title/tt0903747/

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Breaking bad…

  1. Lisa says:

    Åhh, det är så härligt att köra *maraton* med olika serier 😀 Det enda som är synd är ju att dom tar slut…..

    Baka kan man ju göra i vinter, du kan ju frysa in äppleklyftor 😉

    Klappen till damen!!

    Kram!!

Leave a Reply

