Glad!

Idag är jag jätteglad! Två anledningar: Dels var jag ute och red en sväng på Caritsa. Det var tio månader (!) sen sist. Jag har liksom inte vågat, tyckt att hon är så gammal o stel, att hennes bakben verkade så dåligt. Att det var dags att pensionera henne. Så jag har lagt ridningen på hyllan och intalat mig att den epoken i mitt liv är över.

Men så, i kväll, fick jag en sån jättelust att rida. Jag kände ett riktigt sug och tänkte att va sjutton, jag testar. Och det gick så bra så. Lite stel var hon men det släppte vartefter. Och för min del kändes det som om det var igår jag red senast. Det är ju klart, har man ridit i fyrtio år så borde det ju kännas välbekant… Och Caritsa, som först stirrade häpet på mig när jag kom släpande på sadeln, tyckte det var så kul att få komma ut och se nåt annat än den där gamla hagen. Öronen var spetsade, huvudet högt, stegen långa och ivriga (om än lite stela, som sagt). Men vi höll oss till skritt och var bara ute en halvtimme. Men det var så härligt!

Och sen när jag kom in från stallet och kollade min mejl så hade jag blivit utvald till en bokcirkel jag anmält mig till! Det är lokaltidningen som varje år ordnar en bokcirkel för åtta personer. Man läser fyra böcker, träffas och diskuterar, det blir reportage i tidningen, man får blogga på deras bokblogg och blir fotograferad och sån’t. Så himla kul!!

Så idag är en bra dag, en glad dag.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Glad!

  1. Lisa says:

    Bokcirkeln lät kul!! Grattis!!

    Men som Tony Irving säger!!!! Att läsa att du varit ute och ridit Caritsa fick mej faktiskt tårögd!!!

    Så härligt ljuvligt för både dig och henne!!!

  2. annika says:

    Härligt! Grattis. Till alltihopa. Kram och skön lördag!

  3. Annette says:

    Glad att Du är glad, mycket fint skildrat av Dig.

Leave a Reply

