Regn, regn, regn…

Jag vet inte jag, men nog känns det som om vi har makterna lite mot oss. Varenda visning utom en har i princip regnat bort. Idag var stora gräsklippningsdagen inför visningen i morgon och vi har legat i startgroparna med gräsklipparen sen i morse, men regnskur efter regnskur har kommit i vägen.

Vi gav upp till sist och åkte in till stan ett par timmar. Stadsfest, mycket folk och mycket att titta på och tänka sig att då gassade solen helt plötsligt. Det var ju skönt när vi satt och fikade och vi tänkte så himla bra för nu torkar gräset tills vi kommer hem, men i bilen hem började det regna igen. Så det blir nog inget gräs klippt idag. Och i morgon ska det också regna, sägs det. Håhåjaja. Inget att göra åt det, vi får väl dela ut gummistövlar vid grinden…

I morse åkte tjocktanternas lilla arabkille. Han har bara tillbringat sommaren här och skulle nu vidare till ett annat stall. Det känns lite trist, både han och hans matte är så urtrevliga. Tanterna har stått och deppat lite vid grinden, tittat efter honom och väntat, men de har åtminstone varandra och det är jätteskönt. Förra hösten blev ju Caritsa ensam i tre veckor och det var inte särskilt kul tyckte hon.

Jag gick runt vinterhagens staket med lien idag. Det är dags att flytta över dem dit. Nätterna är så mörka, kalla och regniga nu så jag ska faktiskt börja ta in dem snart. En hel månad tidigare än vad jag brukar. Förra året gick de ute till mitten av oktober vill jag minnas, men som sagt – kallt och regnigt är det, och Caritsa är gammal och trött och vill nog gärna kunna ligga ner och sova.

Och så får vi se hur det går i morgon då (och på andra visningen på onsdag). Ärligt talat bryr vi oss inte så himla mycket, bara vi får veta om vi blir kvar i vinter eller inte. Vi räknar med att vi blir kvar, och har börjat planera för vedinköp och sånt. Det blir bara så skönt att äntligen få ett besked.

 

Caritsa väntar på sin lilla arab-kompis…

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Regn, regn, regn…

  1. annika says:

    Åh att det ska regna så mycket. Jag tänkte samma sak idag, det känns som vi vore en månad längre i hösten, skulle lika gärna kunna vara oktober nu. Hoppas ni får ett fint besked så ni vet hur ni ska göra. Kram!

  2. Lisa says:

    Detta regn gör mej tokig!! Inte för att jag solar eller så men när allt blir blött hela tiden 😦

    Och nu är klockan 23 och bara 6 + ute, den 27:e august 😦

    Näe, för den lede!!

    klappen till damen som nog alldeles säkert vill in i stallvärmen och få lite gott nu om kvällarna!!
    KRAM!

Leave a Reply

