Ack ja, suck och gnäll…

Jag borde blogga, det var många dagar sen sist, men känner ingen riktig inspiration. Det är mycket som stör nu. Mycket som jag inte gillar. Kommer ni ihåg när jag var sjuk? När min stress släppte och inspirationen vaknade? Då stod blogginläggen som spön i backen, minsann.

Idag tänker jag på att jag verkligen inte gillar när sommaren går över i höst. Obönhörligt, ostoppbart. Mörkret sänker sig kring vårt lilla hus, tidigare och tidigare för varje dag. Jag vill hålla kvar ljuset. Men det går ju inte. Och jag gillar inte när fler och fler saker ska pressas in i tidsschemat och min tid inte längre blir min egen.

Och jag gillar definitivt inte den känsla av stress som råder i min kropp. Jag försöker meditera så ofta jag hinner, för jag vet att det är den enda vägen att gå när det är så här. När jag mediterar brukar min andning nästan upphöra; som en padda i dvala andas jag bara sällan och bara långt, långt ner i magen. Men nu ligger andningen högt uppe i bröstet, hjärtat slår hårt och fort och jag känner mig lite andfådd. Även när jag mediterar… Inte bra.

Men när jag tittar på hur vi har det omkring oss just nu, all den osäkerhet som råder och alla frågetecken som aldrig tycks rätas ut, och hur länge vi har haft det så här, förstår jag att stressen inte på något sätt är konstig utan bara helt logisk. Så här är det just nu, måste det vara. Och jag måste se till att hålla mig själv i balans så mycket som bara går. Och andas. Andas.

I går natt drömde jag att sambon och jag var på semester i Grekland. Han arbetade på ett bygge, jag satt och väntade på honom. Mellan husen kunde jag skymta det turkosblå havet och jag kände en stor längtan dit. – “Kom”, sa jag till sambon. “Det är ju redan torsdag och vi åker hem på lördag. Vi har ju inte ens hunnit vara på stranden. Skynda dig.” När vi äntligen kom ut och skulle gå ner till havet var vädret mulet och jättekallt. Jag blev så himla besviken.  Man behöver ju inte vara nån Einstein för att tolka den drömmen, precis.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Ack ja, suck och gnäll…

  1. Lisa says:

    Vill också behålla ljuset!! Vill inte alls börja plocka in blommor som övervintra osv.

    Vi har faktiskt eldat lite idag, det är ju en månad för tidigt minst!!!

    Vi får försöka hitta en balans och hitta nåt glädjeämna som gör att man orkar med dom kommande månaderna, inte ens jag kan vara optimist längre och tro på en bra höst 😦

    Klappen till damen och kramen till dej! 😀

  2. Men åh, ibland är det sådär och man får flyta med så gott det går. Du vet ju ändå att du ska andas långt ner och meditera, men ibland är det inte nog. Jag vet! Och jag hoppas att frågetecknen rätar ut sig så ni får mer lugn och ro. Och hinner till havet 🙂

  3. Annette says:

    Skulle så gärna pyssla om Dig lite här i Villa Olivia, har en restvecka den 8/9 – jag vet ett sätt att ta sig hit till mkt bra pris….e-maila mig om Du är intresserad och kan resa med kort varsel.
    Jag förstår att det är en tuff tid nu…kram

    • carinakinna says:

      Åh Anette, så himla gulligt av dig. Får nästan lite tårar i ögonen. Det finns nog ingen möjlighet att åka nu tyvärr, mitt i alla visningar och så hästar och barn som ska skjutsas hit o dit. Men en vacker dag kommer vi – så det så!
      Kram tebaks:)

  4. Annette says:

    Ni är välkomna när det passar – lycka till att få Din energi tillbaka, sån’t är livet fullt av “ups & downs”, Här går vi på lågvarv pga värmebölja….över 40 igen – inomhus mest hela dagen. Vi tog oss en åktur idag – AC i bilen är lika skönt som AC inne.

Leave a Reply

