Pilutta oss…

Marknaden är trög, priserna har gått ner och förra torsdagens spekulanter som vi hoppades så mycket på tackade nej i sista stund. Tillbaka på ruta ett. Vi har ett samtal med mäklaren och kommer överens om att sänka priset lite och försöka med en omgång annonser och visningar till, sen får det väl vara bra för i år och nya friska tag till våren. Suck.

Så mycket arbete som vi har lagt ner här, och så mycket som denna plats betyder för oss så vill vi verkligen ha bra betalt. Annars kan vi lika gärna bo kvar ett tag till. Vi sitter ju inte i sjön, även om vi är sugna på att vidga våra vyer en smula. Så vi får väl se. Men allt det här tar på oss, inte bara pressen över att inte veta hur det blir, utan också det faktum att det inte var så lätt att sälja som vi trodde det skulle bli. Att inte alla ser det vi ser här, men det är väl så det är. Vi är vana vid det lite opraktiska, det sneda o vinda medan de med friska ögon kanske mest ser det som behöver fixas till. Men man blir lite ledsen, det går inte att komma ifrån…

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Pilutta oss…

  1. annika says:

    Åh det är jobbigt ibland innan man vet hur det ska bli. Sälja eller inte? Det ser så fint ut och jag förstår att ni vill ha bra betalt. Men jag läste i tidningen att det har varit lite kärvt på fastighetsmarknaden. Men det är som allt annat, det går i vågor. Håller tummarna för er att det löser sig som ni önskar. Kram

Leave a Reply

