Ett kärt besök…

Igår kväll fick vi oväntat besök av reservsonen M som vi inte har sett på ett par månader. Han ringde och frågade om det passade. -“Men grabbarna är inte hemma”, sa sambon. “Det är bara vi här.” Men se det passade utmärkt, det var oss han var sugen på att träffa. Och så dök han upp med go-fika, och vi satt ute i trädgården ett par timmar och språkade om livet – både de goda bitarna, och de där andra, lite tyngre, svårare.

När han sen åkte vidare hade vi berikat varandra med vår respektive klokhet, och enats om att en bra definition för livet är “varannan sked prinsesstårta, varannan sked bajs” – ett uttryck som äldste sonen har myntat. Och så det där att man får ta det onda med det goda, och att det är ju faktiskt ingen jäkel som har lovat oss att det ska vara lätt. Fast man så gärna vill det.

Hejdå M! Tack för besöket och vi ser fram emot att se dig snart igen!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

