Åh, nu börjas det igen…

Jaha ja, tillbaks till verkligheten. I går var mäklaren tillbaka från sin semester och kl 9 på morgonen ringde han, så himla urhurtig så det finns inte, och meddelade glatt att nu finns det folk som vill komma och titta minsann och passar det på onsdag, och så är det en familj som kommer från Stockholm och vill titta, så går det bra på torsdag?

Sambon och jag stirrade yrvaket på varandra. De senaste veckornas snor- och feberdimma har liksom förskjutit det här med försäljning och flytt i bakgrunden en smula, men nu jäklar var det alltså dags igen.

Håhåjaja, på’t igen alltså. Och ett litet “vad var det jag sa”, måste jag få skjuta in eftersom sambon inte byggde om hela, men väl halva förstutrappan. Men det blev ju jättefint förstås, och det var välbehövligt. Så idag har vi skrubbat och målat den och nu är den söt som en liten karamell. Och lite härdade har vi allt blivit inför det här med visning; klippa gräs och städa får räcka inför onsdagens och torsdagens visningar.

Håller ni tummarna för i morgon och torsdag då, för att det ska dyka upp några trevliga människor här som blir handlöst förälskade i vår lilla gård?

Gulligt, eller hur?

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Åh, nu börjas det igen…

  1. Lisa says:

    Håller alla tummar och tår!! Borde ju vara lättsålt , sån ljuvlig idyll som det är 🙂

    Klappen till damen och kramen till dej!!

    Ps, ska vidarebefodra till min yngste son, som utbildar sig till mäklare, att han inte ska vara FÖR hurtig på mornarna när han blir klar 😉 DS

  2. Hm. Ni kanske egentligen inte vill sälja alls, när det kommer till kritan. Se bara så fint allt är och vilket arbete ni lagt ner på detta. Varför varför varför ska ni göra detta? Är ni säkra … ?

    • carinakinna says:

      Joru sister, visst vill vi sälja även om det är med lite blandade känslor. Vi har efter flera års moget övervägande och en lååång frigörelseprocess bestämt oss för detta. Vi börjar bli lite gamla o trötta och är sugna på att göra lite annat i livet nu när barnen är stora. Men helt lätt är det naturligtvis inte, eftersom vi investerat så många år och så mycket arbete där. Och trivs gör vi. Men ändå…
      Carina

  3. Lisa says:

    Idag ser jag bilden på eran farstukvist SÅ FIIN 😀

  4. Annette says:

    Förstår er såväl….vi har varit i samma situation flera gånger i livet, man lämnar något man trivts så bra med under lång tid. Plötsligt blir man helt enkelt klar med den etappen i livets resa och ser sig om efter något annat – man lever bara en gång, följ ert hjärtas röst. Hoppas allt gick bra idag.

    • carinakinna says:

      Ja, precis så är det. Och jag tror att det är fel att klamra sig fast, även om det lätt blir så för det är ju tryggast så. Ju äldre man blir ju mer känner man ju också att tiden och livet inte är oändliga…
      Kram!

Leave a Reply

