Jag är sjuk…

…och det är väldigt, väldigt synd om mig. Idag orkar jag i alla fall hålla mig upprätt, men igår var det sängläge hela dagen. Muskel- och ledvärk, feber, halsont, hosta. Och det är inte bara jag som är krasslig; yngste sonen kom ju hem från Peace&Love med nån sorts dunderförkylning/influensa som nu alltså har drabbat även mig. Och sambon. Och vår finska besökare M. Bara äldste sonen håller sig ännu igång, han jobbar och jobbar och behöver inte fraternisera med våra baskilusker alltför mycket. Fast i morse hörde jag honom nysa några gånger, så sjutton vet…

Trist är det. Regnet öser ner. Alla hostar och nyser, grabbarna roar sig med dataspel mellan hostattackerna och sambon och jag går mest omkring i morgonrockar och gnäller. Håhåjaja.

Bara så ni vet, att det är väldigt väldigt synd om mig (ok, oss).

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Jag är sjuk…

  1. annika says:

    Stackars dig! Jag blev sjuk i Grekland… det verkar vara något riktigt skräp som rullar runt. Krya!

  2. Lisa says:

    Hmmm, läste nyligen om att det tar typ bara en timme 😉

    Retas!!! Krya på dej vännen och ut i friskaluften och ge stora klappen till damen och uppiggande kram från mej till dej!! 😀

  3. Ja, Sverige är ett avlångt land. Vilken klyscha! Men det är sant! I min del av landet har det varit soligt i perioder och ganska varmt. Jaja. Någon skur har det väl kommit, men inget som gör folk sjuka eller förstör potatisen. Men sjuk är inte kul att vara. Kram och sköt om dig och er.

  4. carinakinna says:

    Tack alla *vinkar matt och hostar vidare*

Leave a Reply

