Städa, städa varje fredag…

Jaha ja, så har visningsdagen kommit och gått och när jag läser mitt horoskop blir det ganska komiskt det hela, och stämmer rätt så väl:

Dagshoroskop – söndag 10 juni

Din uppmärksamhet riktas mot en partner eller en nära vän, och söndagen är en utmärkt dag att göra saker tillsammans. En härlig kontakt gör att man kan åstadkomma en hel del.

För oj, vad vi har åstadkommit saker tillsammans, min partner o jag, denna dag och cirka två veckor bakåt. Och några saker har vi lärt oss:

A. Hur tidigt man än börjar blir det alltid j—kligt bråttom på slutet (5 minuter innan mäklaren skulle komma sprang sambon över gräsmattan för att klä om, äldste sonen sprang omkring med gräsklipparen, jag sprang runt i huset för att plocka undan det sista…).

B. Det är rent sanslöst hur mycket man kan åstadkomma med kniven på strupen och yxan över nacken.

C. Vi har på tok för mycket grejor.

D. Vi borde städa lite oftare…

Regnskurarna stod som spön i backen, av de familjer som kom var det en som visade riktigt intresse. På tisdag kväll är det dags igen. Usch, vad det är spännande det här. Men, som sagt, vi har fått ett makalöst välstädat hem på köpet:)

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Städa, städa varje fredag…

  1. Lisa says:

    hihihi, jag fick mej ett gott skratt nu!! Såg framför mej kalabaliken innan mäklaren kom 😀

    Och för att kommentera ditt inlägg så är det väl så hos oss alla, lite för lite städat, lite för mycket saker och stor effektivitet strax innan nån ska komma 😀

    Klappen till damen 😉

Leave a Reply

