Bråda dagar…

Ojojoj, suck och pust. Bråda dagar. Visning om en vecka, och eventuellt hugade spekulanter kommer ju inte att vara utrustade med fotografens förmildrande och förskönande filter, utan då är det den kranka verkligheten som gäller. Och när man tittar sig omkring i sitt lilla hem med någon annans ögon finns det skavanker och saker som behöver rättas till överallt ta mig tusan. Man får väl dra ett streck nånstans och tänka; nu får det vara som det är, fast där är vi inte riktigt ännu.

Äldste sonen och jag oljade 40 kvm trägolv igår. Yngste sonen klipper gräs, sambon murar en skorsten. Vi stryker på listan vartefter, men nya saker kommer till hela tiden… Och så de där andra tankarna, de lite läskiga: Tänk om det är plus tio grader och hällregn nästa helg, tänk om det inte kommer någon och tittar, tänk om ingen vill ha vår gård… Men intresse finns, flera bilar har varit nere och vänt, tjuvtittat lite i förväg. Och över tusen personer har klickat på oss på hemnet. Så, bara att ha is i magen, jobba på, stryka på listan och ge katten i att skriva dit nya saker hela tiden. Måla, olja, skrubba, rensa, räfsa, röja.

Och vet ni, jag har en stark känsla av att det kommer dyka upp någon som har exakt samma filter på ögonen som vi hade första gången vi kom hit. Som bara ser det vackra, möjligheterna, som har visioner.

Håll tummarna för det!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Bråda dagar…

  1. Lisa says:

    Självklart kommer det någon/några som verkligen vill ha eran gård. Och det är ju inte svårt att se!! Den är ju jättemysig!!
    Fixa inte för mycket bara, folk vill ju sätta sin egen prägel 😉
    Var ska damen ta vägen??

    Hur som klappen till henne 🙂

    • carinakinna says:

      Tack Lisa, vi hoppas. Och oroa dig inte, det kommer finnas sååå mycket saker att sätta sin egen prägel på;)
      Caritsa kommer att flytta hon också, om hon fortfarande mår bra då (och om) vi ska flytta. Jag håller på och kollar upp lite ställen, det ska ju vara nåt litet och lugnt stall. Några tips?
      Kram!

  2. Åh det är klart det gör. Alla tummar på det!

  3. Cirkus Sorg says:

    Åh vilken pärla, klart att rätta köparen kommer hitta Er! Jag håller tummarna för er!Och njut er sista sommar där istället för att fixa för mycket 😉
    Med värme, det får bli hjärtevärme då sommarvärmen inte kommit tillbaka ännu!

Leave a Reply

