Spännande tider….

Nu är det spännande. Egentligen borde jag väl inte skriva om det, innan. Men jag kan inte hålla mig; Nästa vecka kommer besiktningsman och fotograf, om några veckor blir det förhoppningsvis visning! Nu ska vi jäklar i havet försöka sälja vår lilla gård… Så låt mig upplysa om att det är bråda dagar nu; måla här, snickra där, röja, bära, räfsa, köra bort, mura skorstenar, sätta upp nya stuprännor, städa, städa, putsa fönster… kom ihåg-listorna blir bara fler och allt längre.

Idag köpte jag en massa blommor som jag ska gå ut och plantera i diverse utekrukor. Så det ser extra vackert o fint ut när det ska fotas. Och en ny vaxduk till trädgårdsbordet. Och nya handdukar till badrummet. Och, och, och…..jisses.

Men i hagen är det lugnt, och det är skönt det. I morse låg båda tanterna och snarkade i gröngräset, medan deras lilla kavaljer stod och höll vakt. Så himla gulligt! Det börjar dra ihop sig till att jag förhoppningsvis ska få lite pengar från Sammys matte. Det ska bli väldigt spännande att se hur det avlöper.

Bäst att jag fortsätter nu, vad var det sambon sa innan han åkte iväg på tennisen; Måla klart i trappan och ta ut innanfönstren. Ajaj, kapten! Och så plantera blommorna, förstås.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Spännande tider….

  1. Lisa says:

    Men åh vad spännande!! Bär det av inåt stan sen?

    Klappen till den snarkande damen 😉

Leave a Reply

