Zonterapi – hur ska det bli!

Så, nu har jag kommit ut ur bubblan. Jäklar, vilken bra bok! Och vilken film det kommer att bli. Ridley Scott (Alien, Gladiator, Blade Runner, m.m.) har köpt filmrättigheterna.

Idag ska jag på zonterapi-behandling hos kollegan C. Det ska bli spännande. Sist jag var på zonterapi var för över tio år sen. Efter första behandlingen hade jag ischias i båda benen i en vecka. Efter den andra behandlingen grät jag hejdlöst i flera timmar. Sen blev det inga fler behandlingar, jag vågade liksom inte. Men, jag var så oändligt mycket skörare på den tiden. Hade så mycket ouppklarat skräp inom mig som jag tycker att jag har betydligt bättre pejl på nu. Så, det ska bli spännande att se vad som händer efter dagens behandling. Kanske jag kommer att skutta fram på små moln, kanske man kommer att få sopa upp resterna av mig….

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Zonterapi – hur ska det bli!

  1. enaningomyoga says:

    Efter mina diskbråck i ländryggen kombinerade jag zonterapi med de värktabletter jag inte klarade mig med då. Jag är säker på att det var tack vare zonterapin som jag återfick känseln i benet, hade delvis känselbortfall i ben och fot och det kändes väldigt obehagligt. Däremot gjorde det riktigt ont med zonterapin, hon hade en liten “pinne” som hon borrade in i min häl. Första gången lättade jag nästan från stolen! Men det blev bra till slut. Önskar dig lycka till!

    • carinakinna says:

      Utvecklingen har gått framåt inom zonterapin också. Friskhusets zonterapeut använder en modernare metod, utan pinne, där hon mest masserar fötterna och kommer åt punkterna på ett riktigt djupt sätt. Behagligare för patienten, det lovar jag!

  2. CamillaL says:

    Skulle aldrig våga testa… inte kiropraktor heller, inte ens naturmedicin. Nej jag håller mig till Alvedon och är glad så länge det räcker! Men lycka till!

    • carinakinna says:

      Man får vara glad så länge man är frisk, men jag tycker inte du ska vara rädd. De metoderna är urgamla och betydligt naturligare för oss än kemikalier. Tack för lyckönskningen! Jag överlevde;)

Leave a Reply

