Ack, vad är väl en hårig armhåla….

Jag vet inte vad ni tycker, men om hela bloggvärlden och Facebook kan gå i taket över det faktum att en kvinna i publiken på Melodifestivalen inte har rakat sig under armarna, då vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Maken till inskränkt ytlighet och ren och skär dumhet får man väl leta efter. Och grymhet; kvinnan har hängts ut och hånats, hotats och mobbats. För att hon hade mage att visa upp en hårig armhåla i en glad segergest när Loreen vunnit finalen. Suck.

Ibland känns det verkligen som om mänskligheten är på väg åt fel håll. Inte bara för det här, utan för en massa saker. Borde vi inte bli på nåt sätt klokare, visare, mer kärleksfulla, eller? Mer generösa, toleranta, vidsynta, insiktsfulla, medvetna, hjälpsamma… Eller upplever jag bara vad varje generation innan min har upplevt; en känsla av att inte riktigt höra till, att bli förbisprungen, att inte orka eller ens vilja hänga med i allt det nya? Eller så är det bara jag som är på dåligt humör och känner mig som en dinosaurie.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Ack, vad är väl en hårig armhåla….

  1. Lisa says:

    Kan bara instämma, som alltid nästan 😉

    Herregud, jag är glad att jag passerat 50-strecket och vet vem jag är och vad jag tycker!!
    Sånt rabalder för en armhåla??!! Man kan ju bli mörkrädd för mindre.

    Näe, lite mer kärlek, värme, omtanke och tolerans till folket!!

    Och så klappen till Caritsa 🙂

Leave a Reply

