Spegel, spegel på väggen där eller “Va?! Är det där jag??”

Ni som har kommit över 50-strecket vet förmodligen precis vad jag pratar om. Jag menar, där går man i all sköns ro och är sisådär 35 i sitt huvud, ibland t o m 22 om det är en riktigt bra dag. Och så inbillar man sig i allt sitt självbedrägeri att utsidan liksom ska passa ihop med den där fiktiva åldern. Och man går där och känner sig riktigt fräsch, t o m lite snygg kanske. Ända tills man råkar få syn på sig själv i ett skyltfönster. Eller ännu värre: i matbutikens övervaknings-tv….. Jikes, vilken gammal tant! Jag ser ju för fasen ut som min mamma gjorde! Hur gick det till? Tur att man samtidigt har blivit jäkligt närsynt… 😉
About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Spegel, spegel på väggen där eller “Va?! Är det där jag??”

  1. annika says:

    Ja jag tycker att jag ser ut som min mamma gjorde när hon var sjuk, när jag har en trött dag… Inte kul! Min man säger att jag har helt fel så jag lyssnar mer på honom än mig själv i detta 🙂

  2. Lena says:

    Hahaha! Så sant, så sant. Ibland är det skönt att jobba med barn, som mest dömer efter vad man GÖR…. Spelade pingis med ett gäng grabbar på 9 år härom veckan och var förvånansvärt begåvad just då. Genast frågar en telning hur gammal jag är – nu igen – och när jag svarar, så säger omedelbart en annan: Näe, man kan inte tro att du är 52 – jag tror att du är 24!!!!! Alltså, Carina – vi är faktiskt BARA 24 år.

    Kram på dig!

  3. CW says:

    :)))) jag känne rigen mig.
    Exakt så är det… och jag blir alltid förvånad då jag träffar ngn som jag inte sett på många år och konstaterar att de ser såååå gamla ut:)
    Det är precis som att jag har problem med min egen självuppfattning.
    Pinsamt att er känna men så är det:)

    Då jag besöker en provhytt önskar jag alltid att det fanns en fettsug utanför draperiet. Tänk dig vilka affärer handlarna skulle få göra ifall man bar kunde suga ut lite där plagget stramar.
    kram

Leave a Reply

