Minimodeller…. jag tror jag spyr!!

Min favvobloggare (Sister Moonshine) är upprörd över pojken som blev kvarlämnad efter en innebandymatch utan ytterkläder av sin far, eftersom fadern tyckte att han spelat “så jävla uselt”, och DET ÄR JAG OCKSÅ!!! Vissa ska inte ha barn, det är helt klart.

Och något annat som upprör mig väldeliga är när småflickor tvingas bli sexobjekt därför att deras jävla morsor inte har blivit sedda, eller vadå??!! Inte nog med att tv visar vidriga “Toddlers & Tiaras” från USA, nu kommer den svenska motsvarigheten: “Mammor och minimodeller”, något jag trodde att jag aldrig skulle behöva uppleva.

Vad är det som har hänt?! Vart har kvinnorörelsen tagit vägen? Ska vi kvinnor lära oss redan från dag ett att vi är sexobjekt som ska behaga männen, och är vi inte vackra/smala/sexiga nog så duger vi inte?! Finns det ingen instans som kan sätta stopp för de här galenskaperna? Vart vänder man sig? Bris? Rädda Barnen? För jag tycker det här är barnmisshandel på allra högsta nivå. Är det någon som håller med mig, eller har vi alla somnat in?

För blev det ramaskri om en lättklädd vuxen kvinna förekom i reklam, nu struttar lättklädda kvinnor/tjejer omkring överallt och ständigt o jämt. Och ingen protesterar. Är det jag som är pryd, eller är det rätt att kvinnor objektifieras, och sen att det sker redan från barnsben?

Åh, jag blir så arg så jag går i bitar, och det värsta är att jag inte vet åt vilket håll jag ska rikta min ilska. Jag tappar tron på mänskligheten ibland, tycker att vi är på väg åt fel håll helt enkelt.

Grrrrrrr….

      

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Minimodeller…. jag tror jag spyr!!

  1. Precis som du skriver verkar toleransen öka. Nu är det ingen som reagerar över sånt där. Det blir allt vanligare. Men vad leder det till? Nej, barn måste få vara barn. Det är inte små kvinnor och ska inte betraktas så. Det är riktigt obehagligt, det tycker jag också. Jag tror att ett bra sätt att säga ifrån är att skriva om det och att prata om det. Grrrr!

  2. CW says:

    Instämmer… jag mår illa av skönhetstävlingar för barn. Mödrar som är helt i extas då deras barn ska stå där framme och visa upp sig.
    Det får mig att bli både arg och ledsen för barnens skull.

    Alla retuscherade bilder av sköna damer i media ger ett intryck av att de är verkliga… att de finns och att man ska se så ut för att vara het så att säga:)
    Kan det bli annat än fel… nej helt klart skapar det ett ideal som får många att må dåligt.
    Ha det gott.. man är som man är och man duger så bra…tralalala:)

Leave a Reply

