…och apropå Svenska Akademien…

…så började jag läsa Kerstin Ekmans senaste bok, Grand final i skojarbranschen, och tyckte rent ut sagt att den var t-r-å-k-i-g. Får man säga så? Får man tycka så om något som en av Sveriges främsta kvinnliga författare skrivit? Jag gillar mycket av det hon skrivit, älskar hennes sätt att hantera ordet, språket, en av de bästa böcker jag läst är hennes Rövarna i Skuleskogen. Men den här var så trist, så jag lämnar tillbaka den till biblioteket endast halvläst! Synd.

Inga jämförelser i övrigt, men jag har fått en liten text publicerad i lokaltidningen – Corren – i någonting som kallar Tranströmerhöst. Läsare får skicka in texter där de associerat kring någon Tranströmerdikt eller -citat. Jag skickade in en text som redan varit med i bloggen (HÄR) och den kom med! Som tack fick jag en biocheck, och framöver ska Corren eventuellt ge ut en publikation med alla bidragen. Jätteskoj, tycker jag!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to …och apropå Svenska Akademien…

  1. CW says:

    Men vad roligt med texten de tog in i tidningen. Sträck på dig och var stolt över detta:)
    Angående boken…. man får säga att den var dålig:)))
    Det går inte att läsa en bok som man inte gillar för man kommer inte in i den helt enkelt. Bättre då att byta till en annan.

  2. Lisa says:

    Superdupergrattis!! 🙂

Leave a Reply

