Facebooktråd…

Jag läste en dikt i lokaltidningen, skriven av Bo Westin, som jag tycker så på pricken fångar det som kan ses som ett av nutidens gissel; de snabbt utslungade sammanfattningarna av våra liv som vi förmedlar i de s.k. sociala medierna:

“I tidens vävstol i syntetiskt Facebook

drar skytteln med ljusets fart en tråd

som spanns av våra hastiga meningar,

och som inte ens dög till ett halmstrå

för drunknande i lättsamhetens lov.

Nej, tillbaka nu till min allvarsverkstad

där jag spinner mig en vacker kokong

av tråden som prövades gång på gång,

där förvarar jag en uråldrig hemlighet

som jag kanske visar för dig någon dag”

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Facebooktråd…

  1. Annellisaa says:

    Vad är lycka för dig? Har skrivit ner lite tankar i mitt inlägg “Bring me to life”

  2. Lisa says:

    Tänkvärt!! 🙂

  3. Cirkus Sorg says:

    Den är riktigt riktigt fin. var tvungen att läsa den flera gånger. Om det kortsiktiga och det långsamma- tycker nog att båda har ett värde men viktigt att vara medveten om dem båda och hålla några saker för sig själv och testa om och om igen. Kanske den handlar om skrivarens verktyg? Tack för länk tipset och dina goda kommentarer 🙂 Jag blev så glad när jag hittade dig. Tillsammans men andra tänkare -blir jag förhoppningsvis lite klokare.

Leave a Reply

