Förlåt…

Ett förlåt kommer till mig, genom tiderna, genom avstånden. Ett förlåt från en som för länge sedan lämnade jordelivet. Ett förlåt, när allt redan är sagt, redan gjort, allt är för sent och kan aldrig göras ogjort. Vad ska jag säga då? Ska jag förlåta? För vems skull? För min? För den andres?

Jag inser att valet är mitt, bara mitt. Att jag kan välja att förlåta om det känns bra. För mig. Jag kan välja att vårda min ilska, min besvikelse, mina sårade känslor ett tag till. Om jag vill. Om det känns bra. För mig. Min själ har sitt eget rättesnöre. Den svarar enbart inför sig själv, och jag är fri att välja. Fri att leva.

På natten drömmer jag en härlig dröm om att jag blivit uppflyttad till 2:a klass. Första årskursen är avklarad. Skolan är en blandning av den folkhögskola som jag gick i på 80-talet och Harry Potters Hogwarts.Vi leker olika lekar som är lite läskiga och spännande, men inte farliga. Jag får i drömmen utmana mina rädslor och klarar det med bravur. Jag är omgiven av människor som skänker trygghet och vänskap. De som inte kan acceptera mig som jag är har jag distans till, de är nånstans långt bakom mig och jag hör inte riktigt vad de säger. Jag har hela tiden en bok under armen. Livets bok.

Jag vaknar på gott humör till en ny dag. Tack.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

