Jag är såååå trött…..

Denna trötthet gör mig galen….släpar mig fram, ingen gnista, ingen kraft känns det som. Är det hösten-vintern? Mörkret? Allt som har varit denna erbarmliga höst? Eller nåt annat? Ibland blir jag nästan orolig att det är nåt fel nånstans i kroppen. Så länge sen jag kände riktig kraft, tycker jag. Allt går på halvfart, håglöst…I går lade jag mig på massagebänken och sov mellan två kunder. I morse efter att hästarna var utsläppta och sonen skjutsad till bussen gick jag och lade mig igen och sov till kvart i tolv(!), men var precis lika trött när jag vaknade. Trist…

Ett glädjande möte i vintermörkret dock; utvecklingssamtal med yngste sonens mentor som var alldeles lycklig över hans positiva utveckling, hans inspiration, engagemang och hårda arbete. Så skönt! Det firades med ett besök på Burger King, ett stooort Whopper Meal med extra bacon och stor coca-cola är aldrig fel för en ständigt hungrig sjuttonåring:)

I morgon åker en av hästarna. Empire Scott, travaren, skulle ju bara vara här en månad, och den tiden har redan gått – svisch! Det ska bli skönt att bara ha två hästar, tre innebär verkligen extraarbete, men jag kommer sakna honom. En mer personlig och udda häst har jag sällan mött. En riktig individ.

Första advent på söndag. Jag ska verkligen försöka ta mig samman och stryka julgardinen och ta ner adventsstakarna från vinden, men det får räcka med det så länge. Jag tillbringar helst mina dagar på soffan just nu, läsandes Marie Hermanssons nya bok (Himmelsdalen). Jäklar, så bra hon skriver! Hon är en av mina allra största favvoförfattare. Om jag nån gång skulle lyckas bli författare, så skulle jag vilja skriva som hon.

I går kväll var reservsonen M. här och som vanligt blev det festmat och tänd brasa. Den här gången tacos och glass med mysstund i soffan efteråt med alla ungdomarna, småprat och gapskratt. Dessa barn – livets salt!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Jag är såååå trött…..

  1. Lisa says:

    Trötta och håglösa är vi väl alla vid den här tiden på året och jag hoppas och tror att det är så för dej med 🙂
    Hemma hos mej är det full rulle och fart hela dagarna, när jag åkte till den där tanten med hästarna för att höra om jag kunde hjälpa dej med hästproblemet så råkade jag ju bli med kattunge igen 😉 så 4 månaders kattunge och julpyntning det är ett evigt jobb 🙂

  2. carinakinna says:

    Hej Lisa, kul att “se” dig igen:), ja, det är nog bara vintermörkret, hoppas det. Ser framför mig hur kattungen hänger o dinglar i pyntet:) Kram!

Leave a Reply

