En häst! En häst! Ett kungarike för en häst! Eller två…….

Så märkligt det kan vara ibland, hörni. Jag har ju haft problem med att få hit en sällskapshäst till Caritsa, nästan tre veckor har gått. Men så i onsdags ringde G. och jag kände direkt att det här kan bli nåt! Hon kom och tittade, och vi pratades vid. Hon ville ha någonstans att göra av sitt gamla avelssto, ett engelskt fullblod, och tyckte att mitt stall passade perfekt. Så vi bestämde att hon skulle komma lördag (i går). När jag står och väntar på att hon ska dyka upp med transport och häst ringer min mobil. Det är en lätt hysteriskt M-L som undrar om jag har någon plats kvar för hon måste flytta sin häst på söndag (i dag alltså). Panik för hennes del! Jag sa att visst, det går så bra så. Så om allt går som det ska har jag i kväll tre hästar i stallet istället för en ensam o lite deppig Caritsa.

Nåväl, G. dök upp med transporten och Caritsa kom galopperande i full fart och gnäggade när hon fick se den. Vi lastade av Sammy och släppte ut henne i hagen till Caritsa. De nosade på varandra, skrek lite så där som hästar gör, sprang ett varv runt hagen, och sen var det klart. Resten av dagen gick de sida vid sida och betade.

Det, mina vänner, gladde ett gammalt matte-hjärta!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to En häst! En häst! Ett kungarike för en häst! Eller två…….

  1. Jag är ju ingen hästmänniska, men det kändes bra även i mitt hjärta. Så skönt att det ordnat sig.

    Kram

    /Åsa

  2. Lisa says:

    Åh vad härligt!!Gulleklappen till dom gamla damerna 😀

Leave a Reply

