Grattis bloggen!

Idag fyller min blogg ett år! Så fort tiden går, hörni. Det allra första inlägget löd:

Jag kan knappt tro att det är sant. Jag har startat en blogg! Varför? Tja, säg det. Förmodligen på grund av en längtan att förmedla mina tankar, eller åtminstone fästa dem i skrift. Kanske, kanske någon annan kommer att vilja läsa det jag skriver. Kanske inte. Vi får väl se…

Vad det kommer att handla om? Hmmm… tankar (som sagt), livet, insikter, tro, hopp, observationer, företeelser, människor, healing, andlighet, gud… Vi får väl se.”

Ett år, 89 inlägg, 2 743 views, 70 kommentarer. Fortfarande funderar jag ibland på meningen med den här bloggen (men måste allt ha en mening?). Ibland vill jag lägga ner den för den känns meningslös, ibland är jag jätteglad och stolt över min lilla blogg.

Den fungerar så himla bra som en skriv-ventil. Det är roligt att skriva, att formulera sig, men jag skulle vilja ha fler kommentarer för ibland känns det som att ropa ut i rymden och bara mötas av…..tystnad. Fast då påminner jag mig att jag i första hand skriver för min egen skull. För så är det ju. Mina tankar. Mina ord.

Hursomhelst; Grattis bloggen!

Bilden har jag lånat av Mari Milo Cake Design

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Grattis bloggen!

  1. Lisa says:

    Stort GRATTIS på 1-årsdagen 😀

  2. Skriker tillbaka från någonstans i rymden:

    G R A T T I S

Leave a Reply

