“Du ska inte tro att du är nåt…”

Det finns en röst inuti mig, en ganska elak röst, som då och då viskar i mitt öra:

“Du ska inte tro att du är nåt. Du kan ingenting. Alla andra kan bättre. Alla andra vet bättre. Du kommer ingenstans, det spelar ingen roll vad du gör. Det blir aldrig bättre.”

Och så vidare, och så vidare…

Jag gillar inte den rösten. Jag gör vad jag kan för att hålla den ifrån mig, men då och då sticker den fram sitt fula tryne och jag kan inte riktigt värja mig alla gånger.

Vad gör man då? Hur ska man bete sig för att inte sjunka ner i ett svart hav av självömkan och hopplöshet? Försöka tänka på bättre dagar, bättre stunder? Påminna sig allt som faktiskt ÄR bra? Deppa ihop och vänta på att det ska gå över?

Inte vet jag…

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

