Tonåringar nuförtiden, inte är de som vi var…

Måste få berätta om min yngste son, på väg mot arton år. Han dyker upp på min arbetsplats med tre klasskompisar i släptåg.

– Hej, säger han. Jag ville bara visa grabbarna ditt mysiga massagerum.

– Visst, säger jag. Kliv på bara.

Och fyra tvåmeters-killar tar av sig gympaskorna och tassar in i mitt behandlingsrum. De står där och ser sig omkring, lyssnar på den mjuka musiken och porlet från den lilla fontänen.

– Mysigt va? säger sonen.

De nickar allihop.

– Och vad det luktar gott, säger den ena av kompisarna.

– Mm, säger sonen. Och ni kan ju tänka er att ligga här o chilla och få massage. Och speciellt på vintern när hon tänder en massa värmeljus också.

De nickar igen.

Och så går de, tackar för titten, tar på sig sina halvmetersskor och går tillbaka till skolan. Och kvar står jag, alldeles förundrad. Inte var vi så här på min tid? Inte skulle väl fyra tvåmeters gymnasiekillar stått och sniffat och myst i ett massagerum? Åtminstone inte i grupp. Kanske i ensamhet, och hellre dött än att erkänna det för sina kompisar.

Det finns hopp för framtiden, känner jag. Tack för titten, killar och välkomna tillbaka!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Tonåringar nuförtiden, inte är de som vi var…

Leave a Reply

