Det här med tillit….

Söndag eftermiddag. Jag tittar ut genom fönstret på hästarna som går så förnöjsamt tillsammans i hagen. Inte vet de vad vi människor har bestämt över deras huvuden. Bakom deras ryggar. På fredag – om fem dagar – flyttar de två inackorderingarna härifrån, mot nytt stall och nya äventyr. Och Caritsa… tja, än har jag inte fått tag på någon ny hästkompis åt henne. Paniken börjar anlända så smått. Jag vaknar på nätterna och oroar mig. En ensam häst är en olycklig häst. Sällskap måste hon bara ha. Förresten är det emot lagen nuförtiden att ha en häst ensam.

Så nu har jag ett ypperligt tillfälle att träna på min tillit. Tilliten för att allting ordnar sig till det bästa. Jag har gjort vad jag kunnat (annonserat, kontaktat mitt hästkontaktnät osv), nu är det bara att invänta lösningen.

Idag gjorde jag i ordning staketet i vinterhagen, förberedde så att Caritsa med sällskap ska kunna flytta över dit i slutet av nästa vecka. Den har varit tom hela sommaren så där finns MASSOR med mat. Ett paradis i hästögon.

Så, tillit tillit…… Håll tummarna är ni snälla!

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Det här med tillit….

  1. Lisa says:

    Självklart kommer det ordna sig 🙂 Så underbart att få ha en så gammal häst kvar i livet!!!!
    Ber att få skicka lite kli under manen från mej till din underbara häst 😀

Leave a Reply

