Mitt arbete…

I måndags morse när jag kom till jobbet gjorde jag som alltid; hälsade på mitt behandlingsrum med sina mjukt gröna väggar och fräscha inredning, tände några värmeljus, plockade fram handdukar och massageolja, satte på en CD med härlig, avslappnande musik och den lilla fontänen med sitt softa porlande. När dagens första kund kom in stannade hon i dörren och utbrast:
– Vilket underbart sätt att börja en arbetsvecka; massage och sån här miljö och musik. Det är ju underbart!

Och då slog det mig att så här börjar ju jag varje arbetsvecka, varje arbetsdag. Jag står hela mina arbetsdagar i denna mjuka, varma, lugna miljö och utför mitt arbete. Omgiven av vänliga, positiva energier. Tillsammans med mina kära, vänliga generösa kollegor. I möte med mina kära, vänliga, generösa, tacksamma kunder av vilka så många blir mina vänner. Jag tänkte en stund på andra arbetsmiljöer; hemska, hotfulla arbetsmiljöer. Farliga, för både hälsa och liv. Tunga, mörka, deprimerande arbetsmiljöer. Förtryckande, utnyttjande, hopplösa…

Och tacksamheten infann sig inom mig. Och glädje över att jag har förmått skapa det här för mig själv. Att jag vågade göra verklighet av min vision, min dröm. Och att allting, så fort beslutet var fattat, liksom bara föll på plats. Möjligheter dök upp i vår väg, människor som hjälpte till, och människor som blev nya kollegor, idéer och insikter, lokaler. Allting bara stämde, och Friskhuset växte fram. Nästa år fyller vi 10 år!

Gör gärna ett besök på vår hemsida: www.friskhuset.org

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

