Verklighetsflykt, sexuell frustration och hungereld…

Igår kväll hade jag ett par timmar till förfogande att spendera precis hur jag ville. Sambon var på tennis, sonen begravd i tv-spelet, allt var frid och fröjd. Och vad gjorde jag? Skrev på min framtida succéroman (man kan väl få drömma!?)? Nej. Påbörjade jag det jättestora översättningsuppdraget som ständigt ligger och blänger på mig på skrivbordet? Nej, inte det heller, och inte ringde jag äldsta bästa väninnan som jag kanske borde gjort. Det var länge sen vi hördes av. Gick jag kanske ut i stallet och tömde boxarna – vilket innebär att frakta ca 10 skottkärror skit ut på gödselstacken (per box, alltså) – för sommaren? Nej, det gjorde jag verkligen inte. Nej, jag förlorade mig på nätet, läsandes diverse bloggar och annat allmänt surfande. Så efter en dryg timme i cyberspace var jag tvungen att liksom ruska på mig lite grann för att återgå till mitt eget liv. Sambon stod i dörren och undrade vart middagen tagit vägen?

Vad händer för övrigt då, i gödselfabriken, t ex? Ja, vi har ju fått ett nytillskott – ponnyn Sigge som raskt satte Caritsas andra hästkompis på plats och adopterade Caritsa som sin mamma/flickvän. Caritsa reagerade på detta med att – sin höga ålder till trots – bli brunstig, och för er som inte har hästterminologin färsk i huvudet kan jag tala om att det betyder att hon VILL! VILL SÅ DET VÄRKER! Och eftersom hennes två hästkompisar är sorgeligen snöpta leder detta till en hel del frustration. För båda parter. De uppvaktar henne lite halvhjärtat och hon kråmar sig och hoppas förgäves på lite action.

Nu ska jag hem och kasta mig över Eriksson & Axlander Sundquists “Hungerelden”, fortsättningen på “Kråkflickan”. Suveränt bra böcker. Kan varmt rekommenderas som en stunds verklighetsflykt/underhållning (www.krakflickan.se)

Trevlig läsning!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

