Döden och andra oförutsedda händelser…

I dagarna är det ett år sedan min massagekund G omkom i en motorcykelolycka. Hon hade varit min kund i många år, och så som det ofta blir hade gränsen mellan terapeut och klient suddats ut och vi hade blivit goda vänner.
En vacker majkväll tog hon och maken en tur på motorcykeln. Plötsligt gjorde bilen framför dem en oväntad U-sväng utan att lägga märke till motorcykeln bakom sig, och katastrofen var ett faktum.
Jag tyckte det var fruktansvärt sorgligt, och jag sörjde henne mycket. Det kändes så meningslöst och onödigt. Varför händer sånt? frågade jag mig.
En natt drömde jag om G, att hon stod framför mig och hon var så glad! Hon slog ut med armarna, skrattade och sa: “Så blev det!”
Efteråt var jag alldeles uppfylld av denna dröm Så enkelt! “Så blev det!” Total acceptans, ingen sorg, ingen smärta. Så blev det. Jag fann stor tröst i drömmen, och var den kom ifrån kan jag inte veta. Kanske inifrån mig själv eller kanske kom den till mig, som en gåva, från G.
Jag berättade om drömmen för andra som funnits i hennes närhet, och även de kunde hämta tröst och kraft ur detta enkla: “Så blev det!”
Att acceptera allt, att följa med i livets svängningar utan att värdera, utan något bra eller dåligt, utan att döma eller bedöma. Den gudomliga acceptansen – vilken utmaning!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Döden och andra oförutsedda händelser…

  1. Lina K says:

    Hon hälsade ju på dig, eller hur!

  2. Pingback: En liten uppdatering… | idagtankerjagpa

Leave a Reply

