Livets gång och varats enahanda välsignelse…

Jag pratade i telefonen i kväll med äldste sonen som pluggar i Lund. Han berättade ivrigt om än det ena och än det andra som han gjort. Sen kom frågan: “Och vad har ni gjort då?” Jag försökte desperat komma på nånting speciellt som vi gjort. “Eh, ja…. bilen gick sönder men pappa fixade den. Det var nåt med bromsarna. Och så har vi haft mjölbaggar i köksskåpet. Och – just det – vi var och hämtade ved i lördags.” Sonen lät föga imponerad, och det är väl makalöst så enahanda livet ter sig periodvis. Jobba, handla, stallet, äta, sova… Och nästa dag likadant. “Det rullar på”, säger vi. Livet rullar på. Dag efter dag, år efter år. Urtrist, tjatigt, torftigt, och alldeles alldeles underbart. För i Japan härom morgonen var det många som suckade i bilen på väg till jobbet, i sängen innan det var dags att stiga upp. Som muttrade: “Vad livet är tråkigt och enahanda. Kan det aldrig hända nåt?!” Och så hände det nåt.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Livets gång och varats enahanda välsignelse…

  1. Det lönar sig att tjata på uppmärksamhet. 😉
    Jättebra bloggpost. Sätter saker och ting i rätt perspektiv.

Leave a Reply

