…det som är viktigt här i livet

Idag var vi tillbaka hos P igen (han med det astmatiska barnet) för att hämta ännu ett lass ved. Han var lite sur o grinig när vi kom. De hade inte sovit nåt i natt, för sonen hade haft attack efter attack och de hade fått vaka över honom hela natten. Hans humör ljusnade dock efter en stund när han började berätta om att de hade hittat en ny bostad nu. Nära sjukhuset. Och han berättade att han redan hunnit tömma sin snickeriverkstad och uthusen.
När vi åkte hem med vårt vedlass, efter att ha önskat honom lycka till med flytten och sonen, pratade vi återigen om hur olika livet kan te sig för oss människor. Så många drömmar som kommer på fall på grund av omständigheter vi inte har någon kontroll över. Och det enda vi kan göra är att försöka göra det bästa av situationen. Och att fokusera på det som faktiskt är det viktigaste. För vad är väl en snickeriverkstad och drömmen om ett liv på landet, jämfört med ett barns liv…

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

